Afdelingsmanager Ruimte/ loco secretaris
Over de vacature
- Sluitingsdatum
- 5-1-2025
- Contract
- vast
- Uren per week
- 36 uur
- Salaris
- maximaal € 6.862,- bruto per maand
- Salarisschaal
- Schaal 12
- Opleidingsniveau
- HBO of WO opleiding
De gemeente Waterland zoekt jou als
Afdelingsmanager Ruimte/ loco secretaris
(36 uur per week)
De uitdaging
Als afdelingsmanager heb jij de uitdaging om samen met het MT de organisatie naar een hoger niveau te tillen! Jouw verantwoordelijkheid ligt bij de afdeling Ruimte en het bepalen van de prioriteiten. Jij zorgt ervoor dat de opdrachten van het MT en college goed worden uitgevoerd binnen jouw afdeling. Daarnaast ben jij het aanspreekpunt voor de kwaliteit van het werk van de teams en de individuele prestaties van de medewerkers.
Wat ga jij doen als Afdelingsmanager?
Samen met de medewerkers creëer jij een lerende en veilige werkomgeving. Jij stimuleert en coacht de teams in hun persoonlijke ontwikkeling en eigenaarschap. De teams zijn verantwoordelijk voor hun processen en werken resultaatgericht. Het is jouw taak als afdelingsmanager om hen hierin te begeleiden en ondersteunen. Je bent essentieel in het behalen van de organisatiedoelstellingen en de ontwikkeling van de organisatie. Jij zet in op een allesomvattende aanpak om belangrijke doelen en uitdagingen te behalen. Daarnaast behartig je de belangen in de regio door actief te netwerken en samen te werken met externe partijen.
Wat vinden we belangrijk?
Bij de gemeente Waterland zijn lef, verbinding, vertrouwen en nieuwsgierigheid belangrijke kernwaarden. De competenties die van belang zijn voor deze functie zijn besluitvaardigheid, verbindend vermogen, strategie en interventiekracht met verbinding.
Wat breng jij mee?
Aan ervaring als leidinggevende in een politiek-bestuurlijke omgeving wordt de voorkeur gegeven, bij voorkeur binnen een gemeente. In Waterland vinden we integriteit, diversiteit en inclusiviteit belangrijk. We kijken naar jouw vakmanschap en streven naar gelijke kansen voor iedereen.
Wij vragen:
- Minimaal een afgeronde relevante HBO of WO opleiding.
- Aantoonbare kennis van en ervaring binnen de fysieke leefomgeving.
Je bent:
- In staat om jouw strategische blik om te zetten in haalbare ambtelijke processen in de dagdagelijkse
- politiek-bestuurlijke dynamiek.
- Een inspirerende gesprekspartner voor jouw collega Mt-leden en het college.
- Bewust van de mensen en de omgeving alsmede de eigen invloed hierop (sensitiviteit).
- Bereid deel te nemen aan een van de regionale piketpoules van onze Veiligheidsregio.
- Iemand met interventiekracht en behoudt hierbij de verbinding. Hierdoor is jouw impact binnen de organisatie groot.
- In staat jouw stijl van leidinggeven aan te passen aan de situatie (situationeel leiderschap).
In welke team ga jij werken?
De afdeling Ruimte is integraal verantwoordelijk voor ruimtelijke processen binnen de gemeente en is opgedeeld in twee teams: Ruimtelijke Ordening (inclusief Economische zaken, Recreatie en Toerisme) en Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) met elk een coördinator voor de inhoudelijke vraagstukken. De rollen zijn uiteenlopend maar hebben altijd de fysieke leefruimte als gemeenschappelijke deler. Medewerkers zijn gespecialiseerd in het verlenen van vergunningen tot het beoordelen van bestemmingsplannen en het handhaven in de openbare ruimte. Ook zit er een belangrijk regionaal component binnen dit team. De personele verantwoordelijkheid voor de medewerkers binnen de afdeling staat centraal in deze functie. Je stuurt ongeveer 30 medewerkers aan.
Wat bieden wij?
- een contract voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
- een salaris van maximaal € 6.862,- bruto per maand (schaal 12) bij een dienstverband van 36 uur. Voor een minder ervaren kandidaat geldt de aanloopschaal (schaal 11a);
- een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop je bruto maandsalaris;
- een aantrekkelijke reiskostenvergoeding;
- aandacht voor vitaliteit, bijvoorbeeld door een fietsregeling vanuit het IKB, een vitaliteitsbudget en het wekelijks zaalvoetballen met collega’s;
- een actieve personeelsvereniging;
- een heel goed pensioen bij ABP (een goede werkgever zorgt ook voor later)
Integriteit, diversiteit en inclusiviteit
Onbesproken gedrag is een voorwaarde om bij ons te kunnen werken. Daarom vragen wij jou een integriteitsverklaring te ondertekenen en een verklaring omtrent gedrag te leveren.
Bij de gemeente Waterland staan diversiteit en inclusiviteit hoog in het vaandel. Wij streven ernaar om onze organisatie een afspiegeling van de samenleving te laten zijn waarbij geen onderscheid wordt gemaakt tussen geslacht, etniciteit, geloofsovertuiging, leeftijd et cetera. Wij kijken puur naar je vakmanschap en de optimale match!
Vragen?
Natuurlijk kunnen we niet alle informatie kwijt in deze advertentie en heb je mogelijk nog vragen. Neem dan gerust contact op met Erich Dijk (gemeentesecretaris) op 06-22944264 of met Eddy Marques adviseur recruitment via 06-46266634.
Reageren
Zet jouw leiderschap in voor een bloeiende toekomst bij de gemeente Waterland - solliciteer vandaag nog en maak het verschil!
Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet op vacature@waterland.nl. Je kunt reageren tot uiterlijk 5 januari 2025. De eerste ronde gesprekken vinden plaats op donderdag 9 januari is de hele middag vanaf 13.30 uur hiervoor gereserveerd. We willen je vragen hier rekening mee te houden in de agenda.
Een casuistiekoefening en assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.