Beleidsmedewerker Sociaal Domein (gezondheid en maatschappelijke voorzieningen)
Over de vacature
- Sluitingsdatum
- 07-01-2025
- Ervaring
- Bij voorkeur minimaal 2 jaar relevante werkervaring
- Uren per week
- 28-32 uur per week
- Salaris
- maximaal € 5.313,- bruto per maand
- Salarisschaal
- schaal 10
- Opleidingsniveau
- Een afgeronde HBO opleiding
De gemeente Waterland zoekt een
Beleidsmedewerker Sociaal Domein
Aandachtsgebied: gezondheid en maatschappelijke voorzieningen
(voor 28-32 uur per week)
De uitdaging
In Waterland willen we samen met de gemeenschap werken aan een sterke sociale basis. Deze uitdaging vraagt van ons dat we samenwerken aan goede maatschappelijke voorzieningen waarbij we in beweging zijn en blijven om steeds meer in te zetten op preventie. We willen problemen of verergering ervan voorkomen, waardoor onze inwoners zich gezond, weerbaar en veilig voelen. Is er toch meer nodig dan bieden we ondersteuning en hulp aan inwoners in een kwetsbare situatie: integraal, levensbreed en dichtbij.
Wat ga je doen als Beleidsmedewerker Sociaal Domein?
In de functie met het aandachtsgebied Maatschappelijke voorzieningen ben je verantwoordelijk voor een takenpakket waarin verschillende aspecten van het Sociaal Domein samen komen. Je richt je op het algemene gezondheidsbeleid en versterking van de sociale basis, de culturele en maatschappelijke voorzieningen en de subsidieverstrekkingen die hierbij horen. Je bent daarin accounthouder voor bijvoorbeeld de maatschappelijke partners (welzijnsorganisaties, ketenpartners, etc.) en de GGD. Daarnaast vervul je de rol van contactpersoon voor culturele organisaties en ben jij de beheerder van de digitale sociale kaart; je bent de spin in het web van ons maatschappelijk/cultureel voorveld. Je werkt zowel binnen de gemeente Waterland als regionaal (Zaanstreek-Waterland) veel samen met collega’s die zich bezig houden met gezondheid, actief zijn, sport en bewegen. Dit betekent bijvoorbeeld dat je deelneemt aan ambtelijke overleggen, deelneemt aan werkgroepen over de taken van de GGD, maar ook dat je schriftelijk en mondeling je bestuurder goed informeert en adviseert.
Je bent sparringpartner voor het college, management, collega’s van beleid (organisatiebreed en regionaal), collega’s van de uitvoering of administratie en andere interne en externe stakeholders. Je benadert vraagstukken met een integrale blik en weet wie je moet betrekken op welk moment. Je bent daarnaast budgetbeheerder en voor de GGD en de subsidies is het handig om juridische kennis te hebben.
Wat vragen wij?
- Een afgeronde HBO opleiding.
- Bij voorkeur minimaal 2 jaar relevante werkervaring op het vakgebied of als beleidsmedewerker.
- Je hebt affiniteit met juridische vraagstukken.
- De wil om jezelf continu te ontwikkelen en waar nodig (bij) te scholen.
- Netwerken en samenwerken is jouw ding.
- Je verwelkomt en regisseert initiatieven van onze inwoners.
- Je bent sociaal vaardig in de omgang met inwoners, collega’s en bestuurders.
- Je drukt je zowel op papier als mondeling begrijpelijk, kort en bondig uit.
- Ervaring met projectmatig werken is een pré.
- Je hebt een hoog analytisch vermogen en bent praktisch ingesteld.
- Je bent flexibel en kunt goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden. Je kan goed prioriteren.
Kernwaarden en competenties
In Waterland zijn belangrijke kernwaarden: lef, verbinding, vertrouwen en nieuwsgierigheid.
Voor deze functie zijn de volgende competenties van belang: analyseren, communicatief vaardig, daadkrachtig en gericht op samenwerken.
- Wat bieden wij?
een dynamische en uitdagende baan in een organisatie in ontwikkeling; - een contract voor een jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd;
- een salaris van maximaal € 5.313,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10). Voor een minder ervaren kandidaat is aanstelling in de aanloopschaal 9 mogelijk;
- een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto maandsalaris;
- de mogelijkheid tot hybride werken (in overleg met je collega’s), waarbij je een deel van de week thuis kunt werken;
- een aantrekkelijke reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding;
- goede ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden;
- dienstauto’s en elektrische fietsen die beschikbaar zijn voor afspraken buiten de deur;
- aandacht voor vitaliteit, bijvoorbeeld door een fietsregeling vanuit het IKB, een vitaliteitsbudget en het organiseren van zaalvoetbal;
- een actieve personeelsvereniging.
We bieden je na een jaarcontract, uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd.
Er zijn ruime mogelijkheden om je te ontwikkelen en door te groeien. Wij zorgen er samen voor dat je het beste uit jezelf gaat halen!
Deze vacatures staan tegelijkertijd intern en extern open. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor.
Integriteit
Onbesproken gedrag is een voorwaarde om bij ons te kunnen werken. Daarom vragen wij jou een integriteitverklaring te ondertekenen en een verklaring omtrent gedrag aan te leveren.
In welk team kom je?
Je komt te werken bij de afdeling Samenleving en maakt deel uit van het team Beleid & Kwaliteit. In dit team werken we vanuit drie clusters: cluster Jeugd (Jeugdbeleid, Onderwijs/Kinderopvang), cluster Volwassenen (Participatie, Inburgering, Wmo, Zorg & Veiligheid) en cluster Voorliggend veld (Maatschappelijke voorzieningen, gezondheid, sport & cultuur) Het is een klein team en hoewel jij de specialist bent op jouw aandachtsgebied, is het geen probleem voor jou om ook een andere taak of dossier op te pakken of bij te springen bij een collega. Je draagt actief bij aan goede teamresultaten vanuit het besef dat samen beter werkt dan alleen.
Vragen?
Natuurlijk kunnen we niet alle informatie kwijt in deze advertentie en heb je mogelijk nog vragen.
Neem dan gerust contact op Martina Faber (afdelingsmanager Samenleving) 06 - 21 00 04 96 of Eddy Marques (recruitment adviseur) als je vragen hebt over de procedure 06 - 462 666 34. Wil je gewoon iemand van team Beleid spreken? Bel ons! Dat vinden we leuk. Je kan hiervoor contact opnemen met Danielle van Vuure (beleid Samenleving) 06 - 210 005 03.
Reageren
Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet op vacature@waterland.nl. Je kunt reageren tot uiterlijk 07 januari 2025.
2024.