Vergunningverlener Omgevingswet
Over de vacature
- Uren per week
- 24-32 uur per week
- Salaris
- maximaal € 4.811,- bruto per maand
- Salarisschaal
- Schaal 9
De gemeente Waterland zoekt een
Vergunningverlener Omgevingswet
(24-32 uur per week)
De uitdaging
Durf jij het aan om je te verdiepen in omgevingsvergunningen (bouwvergunningen) en word je enthousiast van werken bij een kleinere gemeente waar geen dag of dossier hetzelfde is? Dan zijn we op zoek naar jou! Want deze baan daagt je uit op het vlak van alle soorten vergunningen.
Wat ga je doen?
Als omgevingswet vergunningverlener behandel en coördineer je initiatieven in het kader van de omgevingswet en je bent als casemanager van ‘a tot z’ verantwoordelijk.
Je neemt deel aan het vooroverleg met initiatiefnemer, zorgt dat de benodigde stukken worden aangeleverd. Je voert de ontvankelijkheidstoets en de inhoudelijke toets uit en stemt waar nodig af met o.a. de collega’s van Ruimtelijke Ordening en ketenpartners.
Omdat we op termijn een multidisciplinair vergunningen team willen zijn zal je op termijn ook ingezet worden als medewerker APV en bijzondere wetten. In die rol zorg jij ervoor dat het gehele proces van vergunningverlening op basis van Algemene Plaatselijke Verordening en bijzondere wetten snel en juist verloopt. Jij bent verantwoordelijk voor het adviseren, beoordelen en afgeven van vergunningaanvragen. Komt er een nieuwe horecagelegenheid in de gemeente of staat er een evenement op de planning? Jij gaat aan de slag met de plannen, doet onderzoek naar de juistheid van het beleid en trekt hierin jouw conclusie.
Je behandelt alcohol- en horeca aanvragen en exploitatieaanvragen en toetst deze aan de wet Bibob.
Wij vragen:
- Een relevante hbo-opleiding (of werk- en denkniveau), bij voorkeur in de richting van bouwkunde, bestuurskunde of rechten.
- Kennis van wet- en regelgeving op het gebied van omgevingswet wetgeving;
- Ervaring als casemanager van omgevingsvergunningen waarbij gemeentelijke ervaring een pré is,
- Een sterk verantwoordelijkheidsgevoel en het vermogen om prioriteiten te stellen en zelfstandig te werken.
- Ervaring in het schakelen tussen verschillende partijen en het behouden van overzicht.
Daarnaast:
- Ben je communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.
- Hou je van een uitdaging en durft die aan te gaan. Waar nodig sta je sterk in je schoenen.
- Weet je snel en accuraat beslissingen te nemen in een dynamische werkomgeving.
- Werk je gestructureerd en hebt oog voor detail.
- Ben je bereid om verschillende opleidingen te volgen.
- Heb je oog voor tegenstrijdige belangen en weet daar op een professionele wijze mee om te gaan.
Kernwaarden en competenties
In Waterland zijn belangrijke kernwaarden: lef, verbinding, vertrouwen en nieuwsgierigheid.
Voor deze functie zijn de volgende competenties van belang: resultaatgericht, proactief, en planmatig.
Wij bieden
- een contract voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
- een marktconform salaris (maximaal € 4.811,- bruto per maand (schaal 9, CAO gemeenten salaristabel 1 oktober 2024) o.b.v. een 36-urige werkweek. Voor een minder ervaren kandidaat geldt inschaling in de aanloopschaal (schaal 8).
- een individueel keuze budget (IKB) van 17,05% van je bruto maandsalaris;
- de mogelijkheid tot hybride werken, waarbij je een deel van de week thuis kunt werken;
- een laptop en mobiele telefoon;
- een aantrekkelijke reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding;
- een goed pensioen voor later, geregeld door ABP.
- goede ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden;
- aandacht voor vitaliteit, bijvoorbeeld door een fietsregeling vanuit het IKB, een vitaliteitsbudget en het organiseren van zaalvoetbal;
- een actieve personeelsvereniging.
- Ben je een starter met weinig of nog geen ervaring? Ook dan dagen we je uit om te reageren! Je wordt in dat geval in de beginperiode begeleid door een ervaren vergunningverlener.
Integriteit
Onbesproken gedrag is een voorwaarde om bij ons te kunnen werken. Daarom vragen wij jou een integriteitsverklaring te ondertekenen en een verklaring omtrent gedrag te leveren.
Het team
Het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving bij de gemeente Waterland bestaat uit APV/bijzondere wetten (3 collega’s), Vergunningverleners Omgevingswet (3 collega’s),
Toezichthouders en handhavingsjurist (3 collega’s) en Monumentenzorg (2collega’s) In deze samenstelling wordt nauw samengewerkt met onder andere de projectleiders, de collega’s van Ruimtelijke Ordening, , Regio, Economie en toerisme en Wonen.
Vanwege de wens om één multidisciplinair team te worden zoeken we iemand die enthousiast is en ervaring heeft als casemanager voor (bouw-)initiatieven, maar die op termijn ook de uitdaging ziet om aan de slag te gaan met vergunningen op het gebied van APV en bijzondere wetten. Omdat het soort vergunningen die worden aangevraagd per jaargetijde verschillen, is gekozen om.
Vragen?
Natuurlijk kunnen we niet alle informatie kwijt in deze advertentie en heb je mogelijk nog vragen. Neem dan gerust contact op met Tobias de Graaf, afdelingsmanager op 06-23861555 of met Nick Blok, coördinator team VtH op 06-11195963.
Reageren
Ben je enthousiast geworden over deze uitdaging? Dan zien wij jouw sollicitatie graag tegemoet op vacature@waterland.nl. Je kunt reageren en wij reageren binnen 4 werkdagen. Zodra we de functie hebben ingevuld sluiten we direct de vacature.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.